Δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα στα πλαίσια του Προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας

Με αφορφή τον σεβασμό απέναντι στην διαφορετικότητα και την επιτακτική ανάγκη για ισότητα σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι μαθητές της Στ’ τάξης επιλέγουν να δημιουργήσουν ένα κολάζ από τα δικά τους μοναδικά αποτυπώματα  μέσα από την παλάμη των χεριών τους. Κάθε παιδί χρωματίζει με το δικό τους διαφορετικό τρόπο εκφράζοντας την ξεχωριστή προσωπικότητα τους. Τέλος, όλοι μαζί αποφασίζουν να στείλουν ένα μήνυμα γράφοντας την πρόταση«NAI EINAI ΟΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ….ΚΑΙ; ». Μέσα από  αυτή την δράση οι μαθητές βίωσαν  σε ομαδικό επίπεδο να εκφράζουν τις σκέψεις τους και έμαθαν να στηρίζουν τα δικαιώματάτους.

Η διαφορετικότιτα μέσα από την αναπηρία ήταν η αφορφή των παιδιών στην Β’ δημοτικού για να διμιουργήσουμε ένα έργο με σκοπό να εκφράσουμε ότι όλοι έχουμε το δικαίωμα στην αγάπη, την φιλία, το παιχνίδι, το  χορό κ.α. , όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν τα παιδιά. Έτσι επιλέξαμε το έργο  του Keith Haring από τη pop art «Οι Φιγούρες που χορεύουν» καθώς σε όλα του τα έργα κυριαρχούν έντονα χρώματα,η ζωντάνια και χαρά.

Η δράση έγινε με ομαδικό τρόπο και με παιχνιδιάρικη διάθεση καθώς κάποιοι μαθητές ξάπλωσαν σε διάφορες στάσεις σαν να χόρευαν, πάνω σ’ένα χαρτί του μέτρου και οι υπόλοιποι σχεδίασαν το περίγραμμα τους το οποίο στην συνέχεια χρωμάτισαν .  

Μέσα από την διαδραστικότητα  που προέκυψε από το ομαδικό παιχνίδι οι μαθητές κατανόησαν την έννοια της ισότητας και το δικαίωμα όλων στο να συμμετέχουν.

Στα πλαίσια του θεμετικού άξονα των ανθρώπινων δικαιωμάτων, ήταν σημαντικό να κάνουμε μια αναφορά και να παραθέσουμε, ένα πρόσωπο της τέχνης, όπου μέσα από τη διαφορετικότητά του και το βίο του, ξεχώρισε και έγινε πρότυπο και είδωλο. Ο λόγος για τη μεξικανή καλλιτέχνιδα Frida Kahlo, όπου μέσα από το έργο της συχνά αποτυπώνεται με αυτοπροσωπογραφίες, ο δύσκολος προσωπικός της βίος και η διαφορετικότητά της σε συνδυασμό πάντα όμως με τα έντονα χρώματα που χαρακτηρίζουν τους πίνακες της, εκφράζοντας έτσι τη δύναμη και την αυτοπεποίθηση που είχε μέσα της. Μέσα από αυτή τη δράση οι μαθητές γνώρισαν και θαύμασαν τη διαφορετικότητα της καλλιτέχνιδας και κατανόησαν τη σημαντικότητα του να στηρίζουν την κάθε προσωπικότητα, είτε τη δική τους είτε των άλλων.